donderdag 10 januari 2013

Het voordeel van Nexus


Ik heb al eens geschreven waarom ik de Nexus smartphones van Google prefereer boven die van een ander merk. De nieuwere toestellen uit de Nexus-lijn, zoals mijn Galaxy Nexus, kregen onlangs als eerste de updates naar Android-versies 4.2 en 4.2.1.

De update naar versie 4.2 bevat enkele mooie vernieuwingen. Het toetsenbord beschikt nu bijvoorbeeld standaard over Gesture Typing, waardoor je met je vinger kunt vegen om woorden te typen. Verder is Google Now verbeterd en heeft de camera Photo Sphere, waarmee je foto's kunt maken, waarin je kunt rondkijken zoals bij Street View van Google Maps.

Deze update was overigens ook de eerste waar enkele tegenvallers in zaten. Ik vind het vergrendelscherm en de wekker slechter dan in versie 4.1. Verder reageert de camera trager, terwijl hij zo lekker snel was... Maar het ergste is dat bluetooth niet meer werkt. Heel vreemd, maar vooral irritant, omdat ik mijn koptelefoon en mijn auto nu niet aan mijn telefoon kan koppelen.

Gelukkig is er hoop. Vanmiddag besloot ik even snel na te gaan of er veel mensen last hebben van dit probleem. En zoals hierboven te zien is, blijkt dat er meer dan 4 miljoen keer over is geschreven. Google laat het hier natuurlijk niet bij zitten, dus ik wacht op de volgende update. En dat is het voordeel van Nexus: je loopt voorop en als het een keer misgaat, dan valt dat meteen op en wordt het dus ook weer hersteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten