zondag 2 oktober 2011

Nexus Prime time! [bijgewerkt]

Op 11 oktober, om half negen 's avonds (Nederlandse tijd), een nog onbekend moment, maar waarschijnlijk in oktober*, begint in San Diego een Samsung UNPACKED presentatie. Volgens de geruchten die ik lees zullen er dan twee producten worden gepresenteerd: Ice Cream Sandwich (ofwel Android 4.0) en de Samsung GT-i9250 smartphone, ofwel de Nexus Prime, het derde toestel van Google in de Nexus-serie.

Omdat de Nexus-toestellen altijd vooraan staan als er nieuwe technologie wordt uitgedeeld en omdat ze kunnen rekenen op een lange periode van updates in de Android-lijn, is mijn interesse weer gewekt. Wat de eerdere Nexus-telgen echter niet hebben is een hardware-toetsenbord en dat vind ik jammer. Maar dankzij een gedicht kan ik nu filosoferen dat dit toestel is voorzien van een QWERTY-toetsenbord, of dat er twee versies worden uitgebracht, één met en één zonder. De mogelijkheid dat het toetsenbord alleen wordt uitgebracht voor een specifieke Amerikaanse telecomaanbieder negeer ik volkomen.

Ah, #voorpret. Nog ruim een week een tijdje. Kan ik alvast op zoek naar een spijkerbroek met grotere zakken...

-----
* Samsung en Google hebben de introductie uitgesteld. Naar eigen zeggen vanwege het overlijden van de voormalig Apple-topman; volgens sommigen vanwege problemen met patenten. Vervolgens ging het gerucht dat 27 oktober de nieuwe datum zou zijn, maar dat werd later tegengesproken en nu zegt Samsung dat het "eerder is dan je denkt"... Ik wacht af. Oktober lijkt me toch wel een veilige gok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten