zondag 24 april 2011

toon brewtijd cont.

Bij de klant waar ik werk (klant X) staat sinds kort een heel duur, groot koffiezetapparaat. Er komt lekkere koffie uit en gezien de rijen die zich er meestal vormen ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Eén van de mogelijkheden van het apparaat is het tonen van de tijd die nodig is om een kop koffie te maken, tot op de tiende seconde nauwkeurig. Best leuk. Alleen de tekst die daarbij op het schermpje staat is: "toon brewtijd cont.".

Hm. Dat kan dus beter, want wat moet ik in hemelsnaam met de informatie:

toon brewtijd cont.
12.6 s

als ik op mijn koffie sta te wachten? Als je te zien krijgt hoelang het apparaat erover doet om koffie te maken, dan is:

u wacht nu
12.6 s

toch veel beter te begrijpen?

Sinds kort hebben we thuis ook een nieuw koffiezetapparaat en de fabrikant daarvan heeft het beter gedaan. Want ondanks het feit dat het schermpje slechts hoofdletters laat zien (niet de beste keuze), zijn de teksten een stuk begrijpelijker. Zo zag ik gisteren dat het afvalbakje geleegd moest worden, want op het schermpje stond:

GOOI HET AFVALBAKJE LEEG

Veel duidelijker kan het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten