donderdag 9 juli 2009

140 is te weinig

Met de maximale lengte van één SMSje kan ik redelijk goed uit de voeten. Sterker nog, ik heb de gewoonte om -meestal- berichtjes van precies 160 tekens te sturen*, om de provider optimaal te belasten.

Maar als ik eens een goed idee krijg en dat wil uiten, of gewoon mijn mening kenbaar wil maken aan de wereld (in beide gevallen is dat meestal 's avonds en met een goed glas Schotse... wijn) en ik besluit om niet meteen in mijn weblog te klimmen (note to self: maak minder lange zinnen), dan zit ik ineens aan 140 tekens vast. 140!

En nee, ik wil niet weten waar dat aantal vandaan komt. Het is gewoon te weinig, te kort. Ja, de oplossing work-around is om er nog wat meer Twitterberichtjes aan vast te plakken. Leest ook lekker hè?

"Microblogging", ha! Werkt gewoon niet. Of 't ligt aan mij. Zou kunnen.

-----
* Of eigenlijk 157, want mijn provider houdt niet van standaard ontvangstbevestigingen. Maar dat is een ander verhaal...

1 opmerking:

  1. Wees blij dat je niet in het Fries smst (dat ben je ook, dat weet ik), want zodra je dan bijvoorbeeld een û intikt veranderd de codering en kunnen er nog maar 70 tekens in een sms, dus dat tikt lekker aan.
    Ik ben daarom wel blij met die 140 in Twitter, want die heb je dan in het Fries (of Duits) ook!
    Ik heb nog een vraag aan je, maar die mail (of Twitter!) ik wel. Laterrrr...

    BeantwoordenVerwijderen