donderdag 16 april 2009

Touch Book

Ik ben enthousiast geworden over de Touch Book, die is aangekondigd door Always Innovating.

Ik loop niet warm voor het huidige aanbod van "netbooks", maar ben wel op zoek naar een handzame notebook, die lang werkt op één batterijlading, een hoge resolutie heeft, een toetsenbord èn een aanraakscherm, een lage prijs en vooral geen mobiel abonnement.

De specificaties op de website en het filmpje beloven veel voor de eerste incarnatie van de Touch Book. Ik moest wel even doorbijten toen ik die Franstalige presentator "Engels" hoorde spreken, maar ben nog steeds enthousiast over alles wat ik zag (behalve die "Yoga" stand, die niet nodig is)!

Sceptisch ben ik ook, met name over de software. Het Touch Book OS komt in bèta-versie uit op de eerste serie modellen, staat op de site te lezen. Dat is wel een puntje van aandacht, maar misschien komt er een prettige update-service bij...

Desalniettemin blijf ik dit de komende (twee?) maanden volgen en als de eerste berichten positief zijn en de beloften worden waargemaakt, haak ik misschien aan bij de tweede serie.

Update: Voor het gemak heb ik hier de specs toegevoegd:
  • Afmetingen (met toetsenbord): 23,9 x 17,8 x 3,6 cm
  • Gewicht (met toetsenbord): 907 g
  • Processor: ARM Texas Instruments OMAP3
  • Scherm: 1024x600 (22,6 cm)
  • Opslag: 8GB microSD card (kan worden vervangen door een kaart met meer geheugen)
  • Communicatie: WiFi 802.11b/g/n en Bluetooth
  • Bewegingssensor: 3-dimensionale accelerometer
  • Geluid: speakers, microfoon en koptelefoon
  • USB-poorten: 6x USB 2.0 (3 intern, 2 extern, 1 mini)
  • Batterijen: 2 stuks die samen 10 tot 15 uur meegaan
  • Operating System: Touch Book OS, met Mozilla "Fennec"
  • Prijs: vanaf $ 299,- (En dat is een beetje misleidend, want voor dat bedrag krijg je het toetsenbord er niet bij (en dus ook de tweede batterij niet)! Dat wil je natuurlijk juist wel en dan is de prijs vanaf $ 399,-)

2 opmerkingen:

  1. en? heb je al een Touchbook gekocht?

    ik sta op het punt er een te bestellen maar ik vind iets te weinig gebruikersreviews terug...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Dave: Laatst kwam ik er één tegen, waar ik niet blij van werd. Lees en huiver!

    BeantwoordenVerwijderen