maandag 13 april 2009

Stickertjes op appels

Wat bezielt fabrikanten verkopers van sommige typen appels toch om op elke individuele appel een stickertje te plakken? Is het een soort reclame? Dan heb ik wel een goeie tip: niet meer doen!

Ieder stickertje irriteert me namelijk een beetje. Niet omdat ik niet van stickertjes houd, maar omdat de appels die wij lekker vinden stickertjes hebben die er NOOIT GOED afgaan! En een zak vol kleine irritaties vormt uiteindelijk één grote irritatie.

Het idee om appels van stickers te voorzien is veel slechter dan je op het eerste gezicht zou denken. Want op het moment dat je zin hebt in een appel - snoepgoed dat toch natuurlijker is dan bijvoorbeeld een in papier en folie verpakte chocoladereep - dan ben je verplicht om dat stomme stickertje eraf te peuteren. Dat stickertje dat iemand anders er notabene eerst heeft opgeplakt en waarvan het nut mij in de eerste plaats al volstrekt onduidelijk was!

Samenvattend lijkt het doel van deze stickertjes dus het toebrengen van irritatie op twee niveaus: het eerste niveau* ontstaat doordat negeren van het stickertje geen optie is en het tweede niveau van irritatie ontstaat wanneer je hebt toegegeven aan het eerste niveau en dan wordt geconfronteerd met lijmresten en gescheurd papier.

-----
* Het lijkt wel een reclame voor scheermesjes. Daar heb ik overigens ook een mening over...

1 opmerking:

  1. De stickertjes zijn eetbaar. Zorgt die wetenschap dat je minder irritatie hebt ?

    BeantwoordenVerwijderen